授業科目名 英語Ⅱ(English for Specific Purposes 2a)
英語授業科目名 English Ⅱ(English for Specific Purposes 2a)
科目ナンバリング ENG2009
講義番号 NX12403 担当教員[ローマ字表記] ヒューズ, リアンダー スティーブン(Lecture), 英語教育開発センター教員 [Hughes Leander Steven(Lecture)]
科目区分 基盤 開講学部 教育機構
単位数 1 必修・指定選択・選択の別
開講学期(期別) 第1 曜日時限 火2,木2
教室 全学講義棟 2-103 対象年次
初年次教育科目

クラス指定

なし

他との関連(関連項目)

Academic Communication Skills 2, Academic Essay Writing 2

履修条件(授業に必要な既修得科目または前提知識)

TOEIC Score: 400 or more

テーマ・副題

Web Programing: Game Design I

授業科目の到達目標

Students who have completed this course should be able to:
1. identify and discuss the main topics of the course and apply concepts studied to a wider context
2. demonstrate appropriate knowledge and use of key vocabulary from the content under study
3. achieve a more proficient level of communication, effective language use, and more efficient analytical skills through the study of a specific academic subject
4. express critical understanding of the contents of the course in the form of a final research paper, major project, or presentation

学科・専修等の学習・教育目標との関連

授業キーワード

computers, internet, website, programming, HTML, CSS, Javascript, PHP

授業の内容

This course open to all students regardless of their web programming experience (but is especially for students who have already taken the ESP1 class Web Programming: The Basics I & II). In the course, students will learn not only how to create their own basic websites, but furthermore how to make their own games! Those with prior experience in programming will further develop their skills, working on more complex games and applications. At the same time, students will also learn the concepts and English terminology necessary for discussing their programming work with others. Students will present the games they have created for their final presentations.

授業の方法・事前準備学修・事後展開学修

As homework: Reading and working through English web-programming tutorials.
In class: Discussing and developing websites and games in English.

授業展開(スケジュール)

NOTE: The below schedule is for students who have already completed Web Programming: The Basics I & II. Other students will follow the schedules from those previous courses.

Session 1: Orientation
Session 2: RPG design: battle sequences
Session 3: RPG design: battle sequences
Session 4: RPG design: battle sequences
Session 5: RPG design: world making
Session 6: RPG design: world making
Session 7: RPG design: world making
Session 8: Midterm: Present your RPG
Session 9: RPG design: writing the story
Session 10: RPG design: writing the story
Session 11: RPG design: character development
Session 12: RPG design: character development
Session 13: Further RPG development
Session 14: Further RPG development
Session 15: Final game presentation
Session 16: Final game presentation

成績評価方法

1. Attendance and Participation: 20%
2. Assignments and Homework: 40%
3. Examinations, Essays and Presentations: 40%

成績評価基準

平成27年度以降入学者:GP:4=S, 3=A, 2=B, 1=C, 0=F
平成26年度以前入学者:素点:80~100=優、70~79=良、60~69=可、0~59不可

テキスト

参考図書

学生へのメッセージ

この講義は真剣に英語を上達させたい学生向けです。授業でも授業外においても大変な努力が必要です。しかし、進んで勉学に励む学生はその努力が成績にも反映され、さらに重要なことは自分の英語の上達にも成るでしょう。

This course is for students who are serious about improving their English. It is very demanding both in and outside of the classroom. However, those who are willing to work hard will see their efforts rewarded both in terms of their grade for the course and, more importantly, in the amount their English improves.

その他・備考

受講希望者は、第1タームの授業については初回授業の翌日(土日祝を除く)午前9時までに、第2タームの授業についても第1ターム初回授業の翌日(土日祝を除く)午前9時までに履修登録してください。午前9時に制限人数を超過した場合は、履修登録を締め切り、抽選により受講者を決定します。抽選結果は締め切り日の翌日(土日祝を除く)までに、全学講義棟2号館1階の英語関係掲示板及びWeb学生システムのメッセージでお知らせしますので、必ず確認してください。なお、抽選により受講不可の決定がされた場合は、大学が履修登録を取り消します。また、午前9時に制限人数を超過していない場合は、引き続き履修登録できますが、制限人数に達した時点で履修登録を締め切ります。なお、抽選後にキャンセルが出て空きが生じた場合、再び定員に達するまで先着順で登録することができます。ただし、登録できるのは、当該科目の抽選にはずれた方に限ります。