タイトル
     2024 年度 後期  教育学部 学校教育教員養成課程 日英区分 :日本語 
  
英会話 IA
English Conversation IA
  
ナンバリング 科目分野
ELE1011   教育学部専門科目
担当教員(ローマ字表記)
  ホンソン, デイサ(Lecture) [Hongthong, Decha(Lecture)]
対象学生 対象年次 単位数
  1~4 2
必修・指定選択・選択の別 曜日時限 教室
  木5  
科目群 講義番号
  Y28190
クラス指定  
規定の通り
 
他との関連(関連項目)  
English Conversation IB
 
履修条件(授業に必要な既修得科目または前提知識)  
None
 
テーマ・副題  
Practical English Speaking Skills
 
授業科目の到達目標  
By the end of this course you should:

Be able to speak about various topics in a simple manner without prior preparation.

Be able to give academic/business level presentations using presentation software, handouts and other materials to support your ideas. You should also be able to respond to any questions.*

Be able to express your ideas in written form as well as spoken form.

Be able to listen and respond to verbal communications at high speeds and recognize verbal and non-verbal cues (e.g. facial expressions).
 
『ディプロマ・ポリシー』を含む学部・研究科・学科等の学修・教育目標との関連  
 力量のある質の高い教員を養成するために、教科・教育に関する専門的な知識の土台を構築するための科目です。
 
授業キーワード  
Speaking, Listening, Writing, Vocabulary
 
授業の内容  
In this course, students will learn strategies and language learning skills needed to speak fluently. Fluency means that we will put less emphasis on grammatical accuracy and more emphasis on being able to communicate in real world situations (quickly and effectively).

High Priority:
Listening & speaking at high speeds.
Preparing speeches/presentations & handling a Q&A session.*
Preparing written reports.
Elocution.
Vocabulary.
Reading facial expressions/understanding verbal nuances.
Being understood.


Low Priority:
Grammar.
Pronunciation(when it doesn't interfere with understanding.)
Punctuation.
 
授業の方法  
Class will be mostly discussion in groups. Grades will be based on submitted homework and a final paper and/or speaking test.
 
事前準備学修・事後展開学修  
A)[15回の授業で2単位の科目] 授業1回あたり合計4時間の事前準備・事後展開学修が目安となります。
B)[15回の授業で1単位の科目]  授業1回あたり合計1時間の事前準備・事後展開学修が目安となります。
C)[8回の授業で1単位の科目(新設のAL科目など)]  授業1回あたり合計4時間の事前準備・事後展開学修が目安となります。
 
授業展開(スケジュール)  
Week 1: Introduction, class rules, name cards, writing assignments*
Week 2: Writing/Speaking HW 1
Week 3: Writing/Speaking HW 2
Week 4: Writing/Speaking HW 3
Week 5: Writing/Speaking HW 4
Week 6: Writing/Speaking HW 5
Week 7: Presentation 1 Due
Week 8: Writing/Speaking HW6
Week 9: Writing/Speaking HW 7
Week 10: Writing/Speaking HW 8
Week 11: Writing/Speaking HW 9
Week 12: Writing/Speaking HW 10
Week 13: Presentation 2 Due
Week 14: Speaking test
Week 15: Speaking test (if needed)
Week 16: Final exam and question and answer session for any test questions.

Notice to all students:
- Additional make-up classes may be required.
- The schedule as shown above may change as the semester progresses.

Handout will be given out in class.
 
授業の詳細(履修登録学生のみ閲覧可)  
WebClassへ
 
成績評価の方法と観点  
1. Participation: 30% (*unexcused absences totaling more than ⅓ of total classes(in this case 5) will result in an automatic failure as per monbusho guidelines.)
2. Assignments and Homework: 40%
3. Examinations, Essays and Presentations: 30%

These percentages may change depending on changes in assignments given.
 
成績評価基準  
埼玉大学単位修得の認定に関する規則に基づき、履修者が授業の到達目標をどれだけ達成したかに応じて以下の通り評価する。
「到達目標を超え、全般的に特に秀でている」 =GP:4 = S
「到達目標を超えており、部分的に秀でている」 =GP:3.5=A+
「到達目標を超えている」 =GP:3 = A
「到達目標に十分達しており、部分的に秀でている」 =GP:2.5=B+
「到達目標に十分達している」 =GP:2 = B
「到達目標に最低限達しており、部分的に B 以上の水準にある」=GP:1.5=C+
「到達目標に最低限達している」 =GP:1 = C
「到達目標に達していない」 =GP:0 = D
「到達目標の達成度を測る材料がない」 =GP:0=F
 
テキスト  
備考 There is no textbook. Reading will be given in class.
 
参考図書  
備考 None
 
学生へのメッセージ  
Please remember that this syllabus will be modified according to the performance and needs of the students,
which will be continuously evaluated throughout the course.
 
人数制限 ※詳細は「その他・備考」欄を参照してください。  
教室の規模等、状況に応じて制限
 
連絡先(電話番号)  
必要に応じて授業内で提示
 
連絡先(メールアドレス)  
dechahongthong@gmail.com
 
オフィスアワー  
By appointment at a time that is convenient for both the student and instructor.
 
連絡先(ホームページ、その他)  
なし
 
関連ホームページ  
なし
 
その他・備考  
*These may be effected if the class is held online.
 
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