タイトル
     2024 年度 前期  サマープログラム 日英区分 :日本語 
  
Japanese Language Class for Absolute Beginners
Japanese Language Class for Absolute Beginners
  
ナンバリング 科目分野
JPST2031    
担当教員(ローマ字表記)
  鮮于 媚 [Sonu, Mee]
対象学生 対象年次 単位数
    1
必修・指定選択・選択の別 曜日時限 教室
  月3〜4,水3〜4 全学講義棟 3-203
科目群 講義番号
  SL0001
クラス指定  
This class is one of Summer Program 2024
 
他との関連(関連項目)  
This class is one of Summer Program 2024
 
履修条件(授業に必要な既修得科目または前提知識)  
This class is for student who have no learned intensively.
This class is basic level of Japanese.
However, it is strongly recommended to learn the basic of Japanese character before starting the class.

 
テーマ・副題  
Basic Japanese.
https://www.irodori.jpf.go.jp/starter/pdf.html
A1-level of Japanese
 
授業科目の到達目標  
CEFR Can-do category : Level A1
・Can read and write(type) Hiragana and Katakana
・Can understand instructions addressed carefully and slowly to him/her and follow short, simple directions
・Can say words of gratitude with simple fixed phrases such as "thank you for your kindness" in front of those present at one's farewell party held before one's transfer, retirement, etc
・Can write simple phrases and sentences about themselves and imaginary people, where they live and what they do.
・Can understand questions and instructions addressed carefully and slowly to him/her and follow short, simple directions.
・Can ask and answer about food preferences in simple terms such as "What do you like?" and "I like meat" at, for example, a buffet party with friends or colleagues.
 
『ディプロマ・ポリシー』を含む学部・研究科・学科等の学修・教育目標との関連  
全学及び各学部のディプロマ・ポリシーで定めている「グローバルな視野を持ち、内外の人々とのコミュニケーションを活発に行い、多様な文化や価値観を理解する」という目的に対応する科目である。
A course fostering a global perspective, active communication skills with individuals from diverse backgrounds, and understanding of various cultures and values.
 
授業キーワード  

Basic-level Japanese
CEFR Can-do category : Level A1
 
授業の内容  
CEFR Can-do category : Level A1
The class follow the online-text book (IRODORI) <https://www.irodori.jpf.go.jp/starter/pdf.html>
 
授業の方法  
In-person course
Please get to be able to read and write Hiragana and Katakana by using the following web material before starting class.
 MARUGOTO plus(Japanese Learning)
 https://a1.marugotoweb.jp/ja/hiragana.php
https://a1.marugotoweb.jp/ja/katakana.php

Before starting the class, please set up the Japanese language
How to type in Japanese
OS: Windows 10

Start key -> [Look up] Language setting-> [+] Add language -> 日本語(Japanese)
 
事前準備学修・事後展開学修  
A)[15回の授業で2単位の科目] 授業1回あたり合計4時間の事前準備・事後展開学修が目安となります。
B)[15回の授業で1単位の科目]  授業1回あたり合計1時間の事前準備・事後展開学修が目安となります。
C)[8回の授業で1単位の科目(新設のAL科目など)]  授業1回あたり合計4時間の事前準備・事後展開学修が目安となります。
 
授業展開(スケジュール)  
No.内容
第1回 IRODORIA1
Lesson1
第2回 IRODORIA1
Lesson1
Cando: greeting and self introduction
第3回 IRODORIA1
Lesson2
第4回 IRODORIA1
Lesson2
Cando: response the question 日本語がわかりません。
第5回 IRODORIA1
Lesson3
第6回 IRODORIA1
Lesson3
Cando: self-introduction
第7回 IRODORIA1
Lesson4
第8回 IRODORIA1
Lesson4
Cando: where do you live.
第9回 IRODORIA1
Lesson5
第10回 IRODORIA1
Lesson5
Cando: explain ~がすきです。
第11回 IRODORIA1
Lesson6
第12回 IRODORIA1
Lesson6
Cando: read and type Katakana
第13回 IRODORIA1
Lesson7
第14回 IRODORIA1
Lesson7
Cando: count and explain your room.
第15回 FinalClass
Review
 
授業の詳細(履修登録学生のみ閲覧可)  
WebClassへ
 
成績評価の方法と観点  
Overall score
 90~100;S  
 80~ 89;A  
 70~ 79;B  
 60~ 69;C
0 ~ 59 ;D (Fail: overall score do not achieve to this purpose of class)  
 0~ 59;F (Fail:not enough attandance rate)

You must attend the class over 2/3.
A prerequisite to success in any in any endeavor is "showing up", and classes are no exception. If you're not showing up to class, you're forfeiting every opportunity provided to you in the classroom.

There is a strong correlation between the number of absences a student has and their final course grade. Skipping class can be a fast track to poor performance, increased stress and anxiety, a lower GPA.
Most students, if they work hard enough and receive adequate instruction, can obtain high grades.
 
成績評価基準  
埼玉大学単位修得の認定に関する規則に基づき、履修者が授業の到達目標をどれだけ達成したかに応じて以下の通り評価する。
「到達目標を超え、全般的に特に秀でている」 =GP:4 = S
「到達目標を超えており、部分的に秀でている」 =GP:3.5=A+
「到達目標を超えている」 =GP:3 = A
「到達目標に十分達しており、部分的に秀でている」 =GP:2.5=B+
「到達目標に十分達している」 =GP:2 = B
「到達目標に最低限達しており、部分的に B 以上の水準にある」=GP:1.5=C+
「到達目標に最低限達している」 =GP:1 = C
「到達目標に達していない」 =GP:0 = D
「到達目標の達成度を測る材料がない」 =GP:0=F
 
テキスト  
教科書1 ISBN
書名 https://www.irodori.jpf.go.jp/starter/pdf.html
著者名 出版社 出版年
備考
 
参考図書  
参考書1 ISBN
書名 https://www.sanshusha.co.jp/np/blog/recid/62/
著者名 出版社 出版年
備考
 
学生へのメッセージ  

日本語(にほんご)は楽(たの)しいです。毎日(まいにち)練習(れんしゅう)して、日本語(にほんご)で話(はな)しましょう。
Japanse would be your second or third language. Let's learn the Japanese language step by step. Then, you can speak and communicate the others, not only native Japanese but also people who know the Japanese language all of the world.
 
人数制限 ※詳細は「その他・備考」欄を参照してください。  
N/A
 
連絡先(電話番号)  
N/A
 
連絡先(メールアドレス)  
Please contact the internatioanl office.
 
オフィスアワー  

If you have any trouble, please ask the officer of International Affairs.
 
連絡先(ホームページ、その他)  
N/A
 
関連ホームページ  
N/A
 
その他・備考  
N/A
 
ページの先頭へ