タイトル
     2023 年度 後期  教養学部 日英区分 :日本語 
  
英語コミュニケーションⅠ
Communication in English Ⅰ
  
ナンバリング 科目分野
ENG1991   教養学部専門
担当教員(ローマ字表記)
  開 めぐみ [HIRAKI, Megumi]
対象学生 対象年次 単位数
    1
必修・指定選択・選択の別 曜日時限 教室
  木5 教養学部-23
科目群 講義番号
  F03023
クラス指定  
None
 
他との関連(関連項目)  
English II(Academic English Skills 2a, 2b, 2c)
 
履修条件(授業に必要な既修得科目または前提知識)  
Students are expected to have a TOEIC score of 400 or higher, or to reach an equivalent level within the semester.
 
テーマ・副題  
Academic Writing
 
授業科目の到達目標  
Understand the basics of Academic Writing and be able to produce a short essay in English by the end of the semester.
 
『ディプロマ・ポリシー』を含む学部・研究科・学科等の学修・教育目標との関連  
Acquisition of general ability to utilize knowledge
 
授業キーワード  
Writing, Academic Writing, Critical thinking, Expository writing
 
授業の内容  
This is an introductory academic writing course for undergraduate students. Students will learn how to write a well-structured, unified, coherent academic essay in English. While understanding the basics of academic writing is the main focus of this course, grammar review will be provided when necessary.
 
授業の方法  
Each week, students are introduced to elements of academic writing in class and are expected to work on assignments outside of class hours, which are reviewed in subsequent classes.
Students are expected to work on their assignments, review material in advance and actively participate in class activities.
 
事前準備学修・事後展開学修  
Students are expected to spend at least 1 hour per class meeting for preparation and review.

 
授業展開(スケジュール)  
1 Course Introduction
2 Principles of Academic writing
3 Writing a paragraph
4 Identifying and Writing Topic Sentences
5 Writing a coherent paragraph
6 Editing a paragraph, peer-editing
7 From a paragraph to an essay: the structure of an essay
8 Writing the introductory paragraph and a thesis statement
9 Writing the body paragraphs and topic sentences
10 Transitional expression and avoiding repetition.
11 Writing the concluding paragraph:
12 Writing the concluding paragraph and outlining -1
13 Writing the concluding paragraph and outlining -2
14 Citing the source of information and avoiding plagiarism
15 Course Review
 
授業の詳細(履修登録学生のみ閲覧可)  
WebClassへ
 
成績評価の方法と観点  
Class participation (30%), submission of writing assignments(40%) , final essay (30%)
 
成績評価基準  
埼玉大学単位修得の認定に関する規則に基づき、履修者が授業の到達目標をどれだけ達成したかに応じて以下の通り評価する。
「到達目標を超え、全般的に特に秀でている」 =GP:4 = S
「到達目標を超えており、部分的に秀でている」 =GP:3.5=A+
「到達目標を超えている」 =GP:3 = A
「到達目標に十分達しており、部分的に秀でている」 =GP:2.5=B+
「到達目標に十分達している」 =GP:2 = B
「到達目標に最低限達しており、部分的に B 以上の水準にある」=GP:1.5=C+
「到達目標に最低限達している」 =GP:1 = C
「到達目標に達していない」 =GP:0 = D
「到達目標の達成度を測る材料がない」 =GP:0=F
 
テキスト  
教科書1 ISBN
書名
著者名 出版社 出版年
備考 All materials will be provided by the instructor.
 
参考図書  
参考書1 ISBN 0415595819
書名 Academic writing: a handbook for international students
著者名 Stephen Bailey 出版社 Routledge 出版年 2011
備考
参考書2 ISBN 978-0-13-466331
書名 Longman Academic Writing Series 4
著者名 Alice Oshima ・Ann Hogue 出版社 Pearson 出版年 2017
備考
参考書3 ISBN 978-0060891541
書名 On Writing Well, 30th Anniversary Edition
著者名 William Zinsser 出版社 Harper Collins 出版年 2006
備考
参考書4 ISBN 9780205309023
書名 The Elements of Style, Fourth Edition
著者名 William Strunk, E. White 出版社 Longman 出版年 1999
備考
 
学生へのメッセージ  
This course helps you understand the basics of Academic writing. You will be gradually introduced to new topics and methods, and eventually, you will develop writing skills that will enhance your studies and career opportunities. The class will be conducted mainly in English, but explanations in Japanese will be provided as necessary. This syllabus is subject to change based on the needs of the class. All changes will be announced in class.
 
人数制限 ※詳細は「その他・備考」欄を参照してください。  
 
連絡先(電話番号)  
 
連絡先(メールアドレス)  
megumihiraki@gmail.com
 
オフィスアワー  
After class on Thursdays, no appointment is required, but students are encouraged to make advance arrangements for a 15-minute or more extended meeting.
 
連絡先(ホームページ、その他)  
 
関連ホームページ  
 
その他・備考  
The class is limited to 15 students. Since this is a subject of the College of Liberal Arts, priority will be given to students of the College of Liberal Arts when drawing the lottery. Details will be explained on the first day, so be sure to attend if you are considering the course.
 
ページの先頭へ